Steunt u ons?

Het hele jaar is het Stichting Burgerintiatief Nederland geopend om gezinnen, alleenstaanden en ouderen te ondersteunen. Om dit mogelijk te maken is uw hulp hard nodig, wij zijn namelijk geheel afhankelijk van giften en sponsoring.

U kunt de Stichting Burgerinitiatief Nederland op de volgende wijzen steunen:

Vrijwilliger

Vrijwilligers zijn onmisbaar voor onze organisatie. Samen klaren zij wekelijks alle werkzaamheden om onze medemens te kunnen helpen.

Wij kiezen er bewust voor om mensen, die gebruik moeten maken van onze stichting, ook de mogelijkheid te bieden om als vrijwilliger aan de slag te gaan. Bij de werkzaamheden wordt er rekening mee gehouden dat zij geen invloed hebben op de verdeling van hun eigen spullen. Hier wordt ook toezicht op gehouden.

Uiteraard kunnen wij ook extra handjes gebruiken. En zijn daarbij op zoek naar u!

Binnen de Stichting is ‘onze’ Suus het aanspreekpunt voor de vrijwilligers en je kunt haar bereiken via info@stbiw.nl.

Meldt je nu aan en kom helpen!

Sponsor

Als u etenswaren of producten over heeft die u wilt geven, dan vragen wij u om contact op te nemen via onze mail info@stbiw.nl of via een van de volgende telefoonnummers: tel. 06 47016035 b.g.g. 06 47995730 .

Donateur

U kunt ons eenmalig of periodiek steunen middels een geldbedrag

Bent u een bedrijf?

Giftenaftrek

De gift van uw bedrijf aan Stichting Burgerinitiatief Nederland kunt u aftrekken van uw winst. Er geldt hiervoor een maximumgrens van 50% van de fiscale winst.

Gift als bedrijfskosten

Een bedrijf mag uitgaven, gedaan met het oog op het zakelijk belang van het bedrijf, aftrekken als kosten. Dit geldt zowel voor bedrijven die aan inkomstenbelasting zijn onderworpen als bedrijven die aan vennootschapsbelasting zijn onderworpen.

ANBI

Stichting Burgerinitiatief Nederland is door de Belastingdienst officieel aangemerkt als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Hierdoor zijn donaties van particulieren en bedrijven fiscaal aftrekbaar en betalen wij als stichting daarover ook geen belasting.

Meer informatie kunt u vinden op de website van de belastingdienst.

De stichting staat ingeschreven onder het nummer RSIN:  857506237

Onze verantwoordingspagina vindt u via deze link.

Andere manieren

Er zijn ook andere manieren om bij te dragen aan de Stichting Burgerinitiatief Nederland. Wij denken graag met u mee en maken graag een voorstel op maat.

Testament

Wilt u ook in de toekomst gezinnen en alleenstaanden of ouderen helpen om deze groep mensen het makkelijker te maken. Denk dan eens aan de mogelijkheid om Stichting Burgerinitiatief in uw testament op te nemen.

Fonds op naam

Een fonds op naam is een bij leven of middels een testament opgericht fonds. Met een fonds op naam kun u als particulier, stichting of bedrijf zelf bepalen hoe het geld wordt besteed. Zo kunt u jarenlang de familienaam of bedrijfsnaam of de naam van een overledene verbinden aan de Stichting.

Belastingvrij schenken

Overweegt u te schenken aan Stichting Burgerinitiatief Nederland? Dan is het goed om te weten dat wij een ANBI status hebben. Hierdoor hoeven wij geen schenkbelasting te betalen over uw gift. Ook betalen wij geen erfbelasting over ontvangen erfenissen. Voor u betekent dit dat uw giften fiscaal aftrekbaar zijn, als deze aan een aantal voorwaarden voldoen.

Salarisdonatie

Met een salarisdonatie zorgt u samen met de werknemers voor het voortbestaan van de Stichting en hiermee zorgt u ervoor dat wij vele gezinnen en alleenstaande en ouderen kunnen helpen. Daar zijn wij uiteraard zeer blij mee. Daarnaast is het ook een uitstekende manier om de maatschappelijke betrokkenheid van het bedrijf zichtbaar te maken. Het versterkt ook nog eens de teamspirit binnen het bedrijf. Kortom, gewoon doen!

Wilt u meer weten of heeft u vragen over de mogelijkheden van sponsoring?

Neem gerust contact met op met Jacco van den Essenburg, tel.: 06-47016035