Samen met de stichting Kinderfeest zorgen we ervoor dat kinderen wél hun verjaardag kunnen vieren.

Als Stichting burgerinitiatief regelen wij voor kinderen van 5 t/m 12 jaar de aanvraag bij de stichting Kinderfeest. Dit gebeurd op aandragen van de ouders, verzorgers en/of hulpverleners.

Na goedkeuring van de door ons verzorgde aanvraag, verzorgt de stichting Kinderfeest het volledige kinderfeestje. Van de activiteit op locatie tot het eten en drinken. Natuurlijk zorgen zij, in samenspraak met ons en de ouders, ervoor dat het programma past bij de mogelijkheden van het gezin en de interesses van het kind.

Verjaardagsboxen

Samen met de stichting Jarige Job, delen wij maandelijks verjaardagsboxen uit. Net als deze stichting vinden wij dat iedereen hun verjaardag moet kunnen vieren, ook als er thuis geen geld voor is.

Stichting Jarige Job helpt deze kinderen door het geven van een verjaardagsbox t.w.v. €35,-. Hierin zit alles wat nodig is voor een echte verjaardag thuis én op school!

Namens de gezinnen die wij vertegenwoordigen, vragen wij de verjaardagsboxen aan bij de stichting Jarige Job. Nadat zij de aanvraag hebben goedgekeurd, kunnen de verjaardagsboxen maandelijks worden uitgedeeld.

Projectplan Verjaardagspakketten

Voor de kinderen die op de basisschool zitten, brengen wij een verjaardagbox uit. Hoe erg is het wel niet voor een kind, dat als deze jarig is, hij/zij zich liever ziek meldt op school omdat er geen middelen zijn om te kunnen uitdelen, of om kinderen uit te nodigen voor de verjaardag. Met deze reden geeft de stichting een verjaardagbox uit met voldoende materiaal om uit te kunnen delen op school aan alle kinderen en de leraren, en voldoende materiaal om een leuke verjaardag met 10 kinderen te vieren, Uiteraard wordt deze box ook voorzien van een heel mooi cadeau voor de jarige zelf.

Het resultaat van een verjaardagbox waarmee met 10 kinderen een geweldig feest kan worden gevierd, is dat het kind door 10 kinderen te kunnen vragen voor zijn verjaardag, ook weer bij 4, 5, wellicht 6 verjaardagen wordt terug gevraagd. Hierdoor wordt het kind weer opgenomen in de groep, en krijgt het gevoel er weer bij te horen.
Kaartjes van dierentuinen of pretparken die wij geschonken krijgen of zelf inkopen, schenken wij aan gezinnen om er eens lekker uit te kunnen als gezin, samen met papa en mama, en broertje of zusje, weer eens een leuk gezinsuitje. Op deze manier kunnen deze kinderen ook weer eens vertellen dat ze samen als gezin een leuk uitje hebben beleefd.

We zorgen altijd dat de cadeautjes en de spullen die erin zijn leeftijd gerelateerd zijn en dat ze niet geruild kunnen worden. En de mensen krijgen geen geld van ons om cadeautjes te kopen wij verzorgen dit. Voor deze leeftijdscategorie hebben wij per jaar zo’n 250 verjaardagsboxen nodig om aan de kinderen te geven. Ieder kind verdient een verjaardag en hoeft niet de dupe te worden van de problemen van hun ouders.

Voor de kinderen in de leeftijd van 13-18 jaar maken we ook een verjaardagbox alleen deze is gebaseerd op de verjaardag thuis te vieren met familie en vrienden. Het is van belang dat deze groep niet overgeslagen wordt, want ook hier is het van belang dat ze opgenomen worden in de groep en niet buitengesloten worden. Voor de oudere leeftijdscategorie hebben we per jaar zo’n 150 verjaardagsboxen nodig om aan de kinderen te geven.

Wij werken als stichting alleen maar met vrijwilligers en niemand binnen onze stichting wordt betaald.
“We doen het voor de glimlach van de mens”
“Alles begint bij het Kind”
“Je staat nooit alleen