De afgelopen weken waren behoorlijk hectisch voor de stichting, maar inmiddels hebben we onze intrek genomen in het pand aan de ambachtsweg 8 in Maarsbergen. Deze locatie kunnen we voor de komende 5 jaar gebruiken, met een mogelijkheid om dit te verlengen met nog eens 5 jaar.

We willen onze dank uitspreken naar Erwin Geijtenbeek en Lammert Wilbrink die ons letterlijk uit de brand hebben geholpen eind vorig jaar en ons een tijdelijk onderkomen beschikbaar stelde.

Ook een dikke pluim voor alle hulp die we rondom de verhuizing hebben mogen ontvangen. Van onze vrijwilligers, maar ook van bedrijven uit de regio. Transportbedrijf Van Appeldoorn die belangeloos trailers en een chauffeur beschikbaar stelde. Van Wolfswinkel Reiniging konden we een heftruck lenen om de pallets te lossen op ons nieuwe adres. En de bus van bakker Bos stelde ons in staat alle losse spullen over te hevelen.

Onze nieuwe locatie heeft een capaciteit van 120 palletplaatsen en stelt de stichting in staat de huidige hulpverlening te kunnen uitvoeren. En mocht er door de huidige economische situatie een grotere vraag ontstaan, zijn we daar op voorbereid.

Ondertussen is ook onze nieuwe website in de lucht. De basis staat en in de komende maanden gaan we deze nog verder fine tunen. Dank aan Sebastiaan van TIAAN.nl voor het vele ‘webwerk’.

Als we een beetje gewend zijn op de nieuwe locatie, gaan we de volgende stappen maken in verdere professionalisering van onze organisatie. Dit kenmerkt zich vooral op het gebied van optimalisatie van hulpverlening, toevoer van benodigdheden en het automatiseren van uitgiften.

Daarnaast zijn we in gesprek met diverse partijen om afspraken te maken voor de nabije toekomst en de lange termijn om ons werk te kunnen blijven uitvoeren. En daar is veel geld voor nodig.

We zijn gemotiveerd tot op het bot om, juist ook in deze tijd, onze medemens te helpen waar het kan.

Namens het bestuur van de Stichting Burgerinitiatief Woudenberg eo

Arno van Dijk