In de nacht van 27 op 28 december 2019 heeft een grote brand het pand van de Stichting Burgerinitiatief Woudenberg en omgeving is de as gelegd.

Wat er daarna gebeurde was geweldig.

De Stichting werd van veel kanten gebeld, gemaild, benaderd in persoon, via Facebook, appjes… Dit alles met maar één doel: de gezinnen die aangesloten zijn bij onze Stichting helpen!

We kregen:

Kleding (heeel veel kleding, waardoor we de gulle gevers al op dinsdag moesten vragen geen kleding meer te brengen).

Voedsel (van inwoners uit de omgeving of veel verder weg, die hun kerstpakket afstonden, of soms alleen de doos van het kerstpakket die ze vervolgens vol hadden gestopt met houdbare producten; via de inzamelingsactie bij Hoogvliet in Woudenberg; voedselbanken die ons hielpen, van Lelystad tot Oud-Beierland en Ridderkerk).

Apparatuur (binnen een aantal uren stonden er in onze loods weer vriezers en koelkasten, zodat we vanaf maandag 6 januari onze gezinnen weer kunnen voorzien van verse producten)

Helpende handen (na oproepen op onze website en Facebook, hebben heel veel mensen ons geweldig geholpen met het sorteren van het binnengebrachte voedsel, het organiseren en inrichten van de onze opslag).

Aan iedereen die ons heeft geholpen: heel hartelijk dank!!!

Michiel Keizer
bestuurslid Stichting Burgerinitiatief Woudenberg en omgeving.